زندگینامه

نوازنده ای که روحش را به شیطان فروخت

نوازنده‌ای که روحش را به شیطان فروخت 2

آیا با قصه ی نوازنده ی شیطان آشنا هستید؟ یک ویولونیست قهار که باعث پیشرفت موسیقی شد و بهای این پیشرفت جهانی را با فروختن روحش به شیطان پرداخت کرد. این نوازنده و آهنگساز ایتالیایی پاگانینی نام دارد. نوازنده ای که امروزه مورد توجه بسیاری از اساتید موسیقی قرار دارد و آثار او را به عنوان متدهای آموزشی پیشرفته و دروس اصلی در دانشگاه های موسیقی تدریس می‌کنند. در این مقاله در مورد زندگی پاگانینی نوازنده ای که روحش را به شیطان فروخت به تحقیق و بررسی میپردازیم. برای دریافت زندگی نامه ی آهنگسازان و نوازندگان برتر وبسایت سازباز و لایواستودیو۲۴ را دنبال کنید.

نوازنده ای که روحش را به شیطان فروخت

دوران کودکی و نوجوانی

پدرش نوازنده ماندولین و مردی سختگیر و خشن بود.او تصمیم گرفت برای کسب درآمد بیشتر فرزند خود را که علاقه فراوان به موسیقی نشان می‌دهد مانند موتسارت کودکی نابغه تربیت کند. او فرزندش را با ویلن آشنا نمود و او را موظف به انجام تمرینات سخت نمود.نیکولوی کوچک هر روز ساعتها با ویلن خود دمساز بود بدون اینکه اجازه داشته باشد با کودکان و همسالان خود به تفریح و بازی بپردازد.

پدرش از فرستادن وی به مدرسه نیز خودداری کرد و تنها تعلیم او آشنایی با نتها و تبحر در موسیقی بود.به زودی توانست آثار کرلی تارتینی و ویوالدی و ویوتی را بدون انکه معلمی داشته باشد بنوازد. مهارت وی در آن زمان که بیشتر از ۹ سال نداشت باعث تعجب و حیرت همگان شده بود. قبل از رسیدن به ۱۶ سالگی به واسطه خشونت پدر خانه را ترک کرد.

نوازنده‌ای که روحش را به شیطان فروخت

معروفیت و اجرای کنسرت های متعدد

در زمینه موسیقی ، نیکولو خودآموز است ، زیرا از معلمان کم ارزش و آموزش ندیده درس گرفته است. او به تحصیل ویولن ادامه می‌دهد و از جیووانی کاستا ، استاد کلیسای جامع جنوا و فرانچسکو کنگو ، که یک نوازنده اپرا است ، درس می‌گیرد.

در سال ۱۷۹۵ ، پس از شرکت در کنسرت های مختلف که در کلیسای جامع جنوا برگزار شد ، به پارما رفت تا تحصیلات خود را با الساندرو رولا ادامه دهد. دومی فردیناندو پائر را به پسر می‌سپارد ، که با عزیمت به اتریش به او توصیه می‌کند با معلم گاسپار گیرتی تماس بگیرد ، که به او در زمینه ترکیب بندی و کنترپوان درس می‌دهد.

در این زمان در نواختن ویلن به درجه کمال رسیده بود و هیچ استادی خود را لایق تعلیم وی نمی دانست. هنرنمایی او در ویولن شهرت فراوان برایش به ارمغان آورد. گاهی برای تفریح حضار ۲یا۳سیم را از کا می‌انداخت و ادامه موسیقی را بر روی ۱یا۲سیم باقی مانده به اجرا در می‌آورد.

در این زمینه او بعدها قطعه ای برای سیم سل ویولن نوشت که نیازمند تکنیک بسیار قوی است.یکی از روزنامه های وین در مورد او نوشته بود:پاگانینی ویولن را از جایی آغاز کرد که دیگران به آنجا ختم کرده اند.مهارت افسون گرانه او باعث شد تا شایع کنند وی در عوض ان همه مهارت و چیره دستی روح خود را به ابلیس فروخته است و این شیطان است که آرشه او را به حرکت در می‌آورد و عده ای از او به عنوان یک موجود شیطانی و مرموز وحشت داشتند. اینجا بود که میگفتند پاگانینی، نوازنده ای که روحش را به شیطان فروخت.

در سال ۱۸۰۲ در کنسرتهای مختلف در لیورنو شرکت کرد و از سال ۱۸۰۵ تا ۱۸۰۹ در لوکا در دربار خواهر ناپلئون ، النا باچیوچی ، وظیفه داشت. در این سالها در لوکا ، او همسر الیزا باچیوچی ، فیلیس را تکرار کرد و در کنسرت هایی که در دادگاه برگزار شد با ویولن اجرا کرد. به لطف این اجراها ، او همچنین کار خود را به عنوان رهبر ارکستر آغاز کرد. اجرای اپرا: ازدواج مخفی سیما روسا.

با توجه به تعهدات قانونی بسیار سنگین ، در دو سال آینده نیکولو پاگانینی لوکا را ترک کرد تا خود را کاملاً به فعالیتهای کنسرت اختصاص دهد. در این دو سال او عمدتا در امیلیا رومانیا اجرا کرد. در سال ۱۸۱۳ در میلان اقامت کرد ، جایی که فرصتی برای اجرای در تئاتر دلا اسکالا و تئاترو کارکانو پیدا کرد. سال بعد ، او در کنسرت های مختلف در پاویا و در تئاتر کارینیانو در تورین اجرا کرد.

در بازگشت به جنوا ، با آنژیو لینا کاوانا ، که با او رابطه دارد ، آشنا می‌شود و با او به پارما فرار می‌کند. زن جوان باردار می‌شود ، بنابراین او مجبور می‌شود به شهر لیگوری برگردد ، جایی که پدر شریکش او را به آدم ربایی و اغواء یک خردسال متهم می‌کند. به همین مناسبت ، پاگانینی مجبور می‌شود یک هفته را در زندان بگذراند.

بیشتر بخوانید : آیا موسیقی یک استعداد ذاتی است؟

نوازنده‌ای که روحش را به شیطان فروخت 3

سالهای پایانی عمر

تا سال ۱۸۳۳ در فرانسه و انگلستان کنسرت برگزار کرد. پس از رسوایی ای که به خاطر عشق مخفیانه اش با شارلوت واتسون درگیر شد ، به ایتالیا برمی گردد. او در پارما اقامت کرد ، جایی که او همچنین مدال طلا را که مخصوص او ساخته شده بود دریافت کرد ، و در همان سال مارکیز پارما ، ماریا لوئیجیا ، از او دعوت کرد تا به عضویت کمیسیون هنری تئاتر دوکال در آید. او همچنین دارای موقعیت مهم سرپرست کمیسیون است ، که به دلیل دسیسه های علیه پروژه هایش به زودی آن را ترک می‌کند.

در سال ۱۸۳۶ پس از سفر به پاریس ، سلامت وی ​​با وجود تلاش برای درمان هومیوپاتی وخیم شد. پس از گذراندن مدت کوتاهی در جنوا ، او به مارسی سفر می‌کند ، جایی که سلامتی او رو به وخامت می‌گذارد.

نیکولو پاگانینی به دلیل تشدید بیماری خود ، سل حنجره با منشا سفلیس ، صدای خود را از دست می‌دهد. او او در ۲۷ مه ۱۸۴۰ در ۵۸ سالگی در اثر عفونت گلو در گذشت و ثروتی بالغ بر میلیون لیر برای تنها پسرش باقی گذاشت.شبه شیطانی بودن وی حتی پس از مرگ نیز دامن گیر او شد و کلیسای کاتولیک از تدفین او در گورستان مسیحیان ممانعت کرد و جسد وی مدتها از محلی به محل دیگر انتقال می‌یافت تا آنکه سرانجام پس از ۵سال از مرگ وی اجازه داده شد تا در گورستان پارما در ایتالیا به خاک سپرده شود.

بیشتر بخوانید : تاریخ موسیقی

موسیقی پاگانینی

پاگانینی تکنیکهای تازه ای را به ویلن افزود از جمله:دوبل کوردها دوبل تریلها و پیتزیکاتوی ماهرانه دست چپ.بسیاری از موسیقی دانان بزرگ مثل:لست شوپن شومان شوبرت از تکنیکهای وی در پیانو استفاده کردند.در آهنگسازی لحن روسینی به خصوص شیوه ای که در اورتور هایش به کار میبرد مورد توجه پاگانینی بود. مهمترین اثرهای وی عبارتند از:۲۴ کاپریس برای سولوی ویولن ۶ کنسرتوی ویلن تعداد زیادی سونات برای ویلن و ارکستر ۱۲ سونات ویولن و گیتار ۱۴ کوارتت و یک کوارتت زهی.

این مقاله زندگی نوازنده ای که روحش را به شیطان فروخت را برای شما شرح داد. حال برای دریافت زندگی نامه های بیشتر وبسایت سازباز و لایواستودیو۲۴ را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *