آموزشی

سازهای موسیقی مینیمال

مینیمال در لغت به معنای سادگی و کوچکی می‌باشد. مینیمالیسم نیز یک اصل بر اساس سادگی می‌باشد. مینیمالیسم یکی از تفکرات و ایدئولوژی های مدرن بوده که در تمامی شاخه های هنری اعم از موسیقی، نقاشی، عکاسی، معماری و … دیده می‌شود. موزیک های مینیمال را عموما با یک یا دو ساز نهایتا می‌نوازند و همین تعداد کم سازها باعث شده نیاز به سازهای پرفرکانس کمتر شود و نهایت با استفاده از یک یا دو اکتاو ساز مورد نظر، نوازندگی و تنظیم قطعه ی مینیمال را انجام داد. شاید باورش سخت باشد اما بسیاری از سازهایی که در دسترس عموم قرار دارد، سازهای موسیقی مینیمال محسوب می‌شوند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد سازهای مینیمال غربی صحبت کنیم و شاید برایتان جالب باشد که بسیاری از نوازنده های این سازها، نمیدانند که با سازی سر و کار دارند که میتواند آینده ی درخشانی در موسیقی مدرن داشته باشد. برای خرید آنلاین ساز با پشتیبانی مجموعه ی سازباز در ارتباط باشید.

پیانو

پیانو را مادر تمامی سازها می‌دانند. عموم نوازنده ها، تنظیم کنندگان اگر رشته ی موسیقی را در دانشگاه بخوانند، می‌باسیت چندین واحد شناخت و نوازندگی پیانو را بیاموزند. این ساز مهم، در تمامی سبک های موسیقی کاربرد دارد و می‌تواند یک نقض اصلی و اساسی را ایفا کند. پیانو می‌تواند به عنوان یک ساز در موسیقی مینیمال به بهترین شکل ممکن نقش ایفا کند. شاید باورش سخت باشد اما آموزش و یادگیری پیانو نسبت به ساز گیتار راحت تر بوده و هنرجویان مبتدی پیانو به مراتب به راحتی می‌توانند یک صدای زیبا و دلنشین از پیانو به گوش شنونده برسانند. پیانو را از ابتدای قرن ۲۱ به وفور برای ساخت قطعات موسیقی مینیمال استفاده می‌کنند.

یوکللی

یک ساز نوظهور که با الهام گرفتن از ساز گیتار ساخته و تولید شده است. یوکللی را به عنوان یک ساز مینیمال برای سبک های ایندی راک و امثالهم استفاده می‌کنند. آموزش و یادگیری این ساز نسبتا آسان بوده و به راحتی میتوان بر روی این ساز تسلط پیدا کرد. بسیاری از قطعات در موسیقی مینیمال جدید که از سال ۲۰۱۷ به بعد ساخته می‌شوند عموما ساز یوکللی را استفاده می‌کنند. بخاطر صدای ظریف و لطیفی که این ساز دارد نواختن آرپژهای سه نتی، ریتم های ریز و ساده، آهنگ‌ها و ملودی هایی که در گام های ماژور هستند و … بسیار لذت بخش می‌باشد. برای خرید یوکللی می‌توانید از طریق وبسایت سازباز اقدام کنید.

هارمونیکا

سازدهنی یا همان هارمونیکا یکی از پرطرفدارترین سازها در بین نوازندگان جز و بلوز و کانتری می‌باشد. سازدهنی پیشینه ی قدیمی دارد و در اوایل اختراع این ساز، بیشتر در بین نوازنده های دوره گرد و خیابانی رواج داشت. بسیاری از سیاهپوستانی که در گذشته به بردگی گرفته می‌شدند، برای نواختن ساز از سازدهنی و هارمونیکا استفاده می‌کردند. هارمونیکا یک ساز کوچک می‌باشد که براحتی قابل حمل است و می‌توان آن را داخل جیب کت قرار داد. هارمونیکا عموما به دو دسته ی دیاتونیک و کروماتیک تقسیم می‌شوند که هرکدام برای نواختن در سبک های متفاوت کاربرد دارند. فرقی نمی کند که کدامیک را انتخاب می‌کنید، این ساز برای نواختن قطعات مینیمال بسیار مناسب می‌باشد و حتی می‌توان از آن برای بداهه نوازی در سبک های بلوز استفاده کرد. برای خرید هارمونیکا و انواع ساز دهنی به این لینک مراجعه بفرمایید.

بانجو

قطعا هنگامی که قطعات قدیمی کانتری را گوش میدهید صدای سازی را می‌شنوید که ملودیک بوده اما کشش نت‌ها بسیار کم بوده و منقطع می‌باشد. صدای این ساز تو دماغی بوده و اصطلاحا یک وایب مثبتی به موسیقی میبخشد. بانجو در گذشته توسط کشاورزان و دامداران (گاوچران‌ها که اصطلاحا به آنها کابوی هم گفته می‌شود) نواخته میشد و در سبک های فولک آمریکایی کاربرد بسیار داشت. امروزه نیز به عنوان یک ساز سنتی آمریکایی از بانجو یاد می‌شود و در دهه ی گذشته بسیاری از موزیک های مینیمال را با نواختن بانجو انجام میدهند.

درامز

قلب تپنده ی قطعات موسیقی، درامز یک ساز حیاتی است که در تمامی سبک‌ها کاربرد دارد. با اجزای مختلف این ساز می‌توان برای فضاسازی در موزیک های مینامل استفاده نمود و نواختن تکنیکی را کنار گذاشت. درامز می‌تواند به عنوان فضاسازی در موزیک های مینیمال از اجزای اسنیر، کراش، سایدرام و استفاده کند و با ضربات کیک بیس، تمپوی موزیک را نگه دارد. آموزش و یادگیری این ساز دقت بالایی می‌خواهد و نوازنده ی این ساز باید بتواند در هر شرایطی مترونوم و تمپوی آهنگ را حفظ کند. از همین رو، یکی از سخت ترین سازها برای آموزش و یادگیری محسوب می‌شود. تکنیک‌ها و استایل نوازندگی در درامز به قدری گسترده است که هر نوازنده ای می‌تواند با تمرین های بسیار در سبک‌ها و استایل های مختلف نوازندگی کند.

خوانندگی

صدای انسان نیز یک ساز محسوب می‌شود. با تربیت و صداسازی، می‌توان به عنوان آوا، خواندن ترانه و شعر از صدای حنجره استفاده کرد. صدای انسان از دیرباز تا به امروز یکی از اصلی ترین سازها در موسیقی تلقی می‌شود و عموم مردم جهان، علاقه دارند قطعه ای گوش دهند که صدای خواندن ترانه داشته باشد. موزیک های مینیمال و مدرن را گاها بدون استفاده از ساز و تنها با همخوانی می‌سازند که به آن آکاپلا می‌گویند. سبک های مختلفی از خوانندگی و آواز وجود دارد که آموزش و یادگیری هرکدام نیازمند تمرین و تربیت می‌باشد. حنجره ی انسان تنها سازی از موسیقی محسوب می‌شود که هیچ کدام با دیگری یکسان نیست و هر صدا می‌تواند پتانسیل های مختلفی را داشته باشد. بسیاری از آواهای انسانی ممکن است مخملی، صاف، بم، زیر، دارای خش و …. باشد. همین تفاوت های فاحش می‌تواند در موسیقی بسیار جذاب و گیرا باشد. برای آموزش صداسازی و آواز اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *