راهنمای خرید ساز

راهنمای خرید ساز دیجیتال

بسیاری از سازهایی که امروزه توسط انواع و اقسام نوازنده ها و تنظیم کننده ها مورد استفاده قرار میگیرد، از اجزا و قطعات الکترونیکی تشکیل شده اند و یا خود ساز به شکلی کامل الکترونیکی می باشد. این ادوات موسیقی مدرن عبارت اند از: لوپر، ورک استیشن، کنترولر کیبورد، پیانو دیجیتال، گیتار الکتریک و باس و ادوات جانبی مانند افکت و آمپلی فایر و…. اجزای سازنده شان همگی الکترونیک می باشد. با اینکه نوعی ساز نامیده می شوند و اما در اصل یک وسیله ی الکترونیک محسوب می شوند. خرید لوازم الکترونیکی نیز نیاز به دانش و علم خود را دارد و در این مقاله، مجموعه ی سازباز قصد دارد تا به بهترین شکل ممکن برای شما راهنمای خرید ساز دیجیتال و ساز الکتریک را توصیف کند.

انواع ساز دیجیتال و ساز الکتریک

به شکل کلی، سازها و ادوات موسیقایی که ماهیت الکترونیک دارند عبارتند از:

سازهای دیجیتال و الکترونیک مانند: گیتار الکتریک، گیتار باس، سینتی سایزر و کیبورد، پیانو دیجیتال و درامز الکتریک (وی درام)

لوازم جانبی مانند: افکت ها و آمپلی فایر ها و لوازم جانبی سازهای الکترونیک

لوازم استودیویی مانند: کارت صدا و هدفون و میکروفون، داشبورد دیجی، لوپر و دستگاه های میکس موزیک

در نگاه اول، همه با خود میگوییم که قطعا برای خرید هرکدام از آنها، باید با استاد هرکدام منحصر به فرد مشورت کنیم. درست است، اگر قصد خرید هرکدام از ادوات بالا مانند پیانوی دیجیتال و با لوپر برای دیجی شدن را دارید، بهتر است با اساتید مرتبط با هرکدام صحبت و مشورت کنید و سپس اقدام به خرید هرکدام نمایید. اما اگر استاد مورد نظر در دسترس نباشد چه کنیم؟ در مورد تمامی اقلام بالا، نکاتی مشترک وجود دارد که با چک کردن هرکدام تا حدودی می توانید با خیال راحت خرید خود را انجام دهید. 

۱- ارزیابی فروشگاه

بسیار مهم است که شما از کدام فروشگاه ساز الکتریک خود را خریداری میکنید. فروشگاه های معتبر عموما دارای سردر مناسب، محیط مرتب و منظم، شرایط نگهداری از وسایل و لوازم الکترونیک می باشند. اگر به مغازه ای مراجعه کردید و آن مغازه از شرایط مناسب برای لوازم جانبی الکترونیک برخوردار نبود، از خرید کردن خودداری نمایید. فروشگاه های معتبر سازهای الکترونیک عموما هم ساز را به همراه جعبه و تمامی متعلقات ارائه میکنند و ساز را گارانتی شرکتی می کنند. فرقی نمیکند که محصول به چه شکلی وارد کشور شده باشد و اینکه آیا از طرف کارخانه ی مادر مورد تحریم قرار گرفته باشیم. این کالاها اگر از فروشگاه معتبر خریداری شده باشند شامل گارانتی حداقل شش ماهه می شوند. پس حتما هنگام خرید کالا فروشنده را مجاب کنید تا گارانتی و ضمانت نامه ی ساز را به شما ارائه دهد.

۲- خرید ساز دیجیتال دست دوم

درست است که ساز نامیده می شوند. اما اجزای تشکیل دهنده ی آن الکترونیک هستند. پس باید دقت کنید و کاملا این مورد را در نظر بگیرید که در حال خرید یک وسیله ی الکترونیکی هستید. پس باید نکاتی از قبیل تعمیراتی بودن یا نبودن ساز باشید. چون ممکن است از جایی که کالای دست دوم را تهیه می کنید دچار نوسانات شدت ولتاژ باشند و همین امر سبب می شود تا عمر دستگاه های الکترونیکی کاهش یابد. اینکه تحت هیچ شرایطی وسیله و ساز و یا لوازم جانبی الکترونیکی تعمیر نشده باشد می تواند یک پوئن مثبت برای خرید ساز الکترونیکی تلقی شود. 

۳- اطمینان از اصالت کالا

اطمینان از اصالت کالای دیجیتال یکی از مهم‌ترین موارد ذکرشده در راهنمای خرید لوازم دیجیتال می‌باشد. به دلیل وجود محصولات بی‌کیفیت و تقلبی بسیار در بازار، توجه به چگونگی تشخیص کالا از اهمیت بالایی برخوردار است. کیفیت بالای تمامی امکانات یک کالای دیجیتال تأثیر مستقیمی بر میزان قیمت آن دارد؛ بنابراین به منظور بهره‌مندی از یک خرید خوب و در عین حال متناسب با بودجه‌ی خود، امکانات موجود در یک محصول را اولویت‌بندی کنید. توجه به این نکته ضروری است که همواره معروفیت و قیمت بالای یک محصول نشان‌دهنده‌ی کیفیت بهتر آن در مقایسه با سایر محصولات نیست. به این ترتیب با توجه به محدوده‌ی قیمتی خود، اقدام به انتخاب بهترین برند و خرید محصول کنید. اصالت کالا شامل بارکد، کشور سازنده، تطابق کاتالوگ و شماره های سریال با بارکد درج شده بر روی جعبه می باشد.

۴- لوازم موجود در کنار

لوازم جانبی الکترونیک حتما باید همراه با جعبه و کارتن و آداپتور و کاتالوگ ارائه شوند. از خرید کالای دیجیتال بدون جعبه و آداپتور خودداری نمایید. زیرا هم ممکن است کالا اصل نباش و هم اینکه در بسیاری از موارد مشابه، کالا دزدی باشد. اگر خودتان نیز یک کالای دیجیتال مانند افکت و یا آمپلی فایر تهیه کرده اید، حتما جعبه ی آن را نگه دارید و تا حد امکان، از آداپتور هنگام استفاده محافظت کنید. آداپتور هایی که برای اینگونه کالاها طراحی میشوند، مخصوص خودشان بوده و بهتر است که همراه با خود محصول باشند. در صورتی که کالایی می خواهید تهیه کنید که آداپتور اصلی آن کمی دچار مشکل شده است، حتما علاوه بر یک آداپتور اضافه، اداپتور اصلی را نیز بگیرید و آن را تعمیر کنید.

سخن آخر

در نظر داشته باشید که تمامی نکات ذکر شده در بالا، برای خریدهای حضوری امکان پذیر است و در هنگام خرید کالای دیجیتال دست دوم و یا نو، باید مهلت تست ۷ روزه را حتما از فروشنده بخواهید. زیرا بسیاری از قطعات الکترونیکی که تعمیر شده باشند ظرف کمتر از دو یا سه روز، مشکلات خود را نشان می دهند. برای دریافت مشاوره خرید ساز دیجیتال و انواع ساز الکتریک می توانید با کارشناسان مجموعه ی سازباز در ارتباط باشید و به شکل ۲۴ ساعته از آنها راهنمایی های لازم برای خرید انواع و اقسام کالاهای دیجیتال و لوازم جانبی الکترونیک را بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *