آموزشی

در گروه موسیقی چه سازی بزنیم؟

در ابتدای شروع آموزش ویادگیری ساز و موسیقی، اولین سوالی که ممکن است ذهن بسیاری از هنرجویان و مبتدیان را درگیر کند این است که چه سازی بنوازم تا در گروه های موسیقی بدرخشم. در این مقاله می‌‌خواهیم برای شما سازهایی که به شکل عمومی‌‌در انواع و اقسام گروه های موسیقی شنیده می‌‌شوند را توضیح دهیم و نقش هرکدام را در گروه های مختلف مورد بررسی قرار دهیم. برای دریافت مشاوره رایگان خرید ساز (خرید گیتار، خرید پیانو، خرید تار، خرید تنبک) با شماره های داخل وبسایت تماس بگیرید. همچنین برای آموزش آنلاین موسیقی و ساز می‌‌توانید به وبسایت لایو استودیو ۲۴ مراجعه بفرمایید.

درامز / پرکاشن

قلب تپنده‌ی ‌هر موسیقی و آهنگ، سازهای کوبه ای می‌‌باشد. یکی از عمومی‌‌ترین سازها که در تمامی‌‌گروه های موسیقی اعم از موسیقی ارکسترال مدرن و تلفیقی، موسیقی پاپ، موسیقی بلوز و جز و … دیده می‌‌شود. عموما سازهایی که از خانواده‌ی ‌پرکاشن / کوبه ای باشند، به هر شکلی در گروه های موسیقی دیده می‌‌شوند. برای بسیاری از کسانی که به موسیقی ریتمیک و سازهای پرکاشن علاقه دارند، توصیه می‌‌شود برای آینده ای روشن در زمینه‌ی ‌موسیقی، حتما ساز درامز را آموزش ببینند. زیرا نوازنده‌ی ‌این ساز در ایران کم بوده و عموما نوازنده های این ساز، نوازنده های خوبی نیستند. برای خرید آنلاین درامز و پرکاشن اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : اصول تمرین کردن ساز

 

پیانو / کیبورد

کسی نیست که ساز پیانو را دوست نداشته باشد. البته منعطف بودن صدای پیانو در موسیقی سبب شده تا علاوه بر علاقه‌ی ‌شدید در بسیاری از سبک های موسیقی کاربرد داشته باشد. بسیاری از گروه های مدرن موسیقی علاوه بر نواختن پیانو، از کیبورد و سینتی سایزر نیز برای ایجاد صدا و فضایی متفاوت نیز استفاده می‌‌کنند. نوازنده های پیانو عموما کیبورد نیز می‌‌نوازند. اگر می‌‌خواهید در گروه های موسیقی دیده شوید، بد نیست که به عنوان یک پیانیست بتوانید در گروه های جز و بلوز و پاپ نوازندگی کنید. برای خرید پیانو اینجا کلیک کنید.

گیتار

همانطور که می‌‌دانید گیتار انواع و اقسام مختلفی دارد و یکی از کاربردی ترین سازها در تمامی‌‌گروه های موسیقی می‌‌باشد.. گیتار کلاسیک که عمومی‌‌ترین و شناخته شده ترین ساز بین تمامی‌‌هنرجویان می‌‌باشد، یکی از سازهای پرکاربرد در گروه های موسیقی (غیر از موسیقی سنتی ایرانی) می‌‌باشد. نواختن ملودی و داشتن ریتم از اصلی ترین وظایف نوازنده‌ی ‌گیتار کلاسیک می‌‌باشد. گیتار الکتریک نیز در بسیاری از گروه های گفته شده دیده می‌‌شود اما اگر به سبک های مدرن علاقه دارید، این ساز می‌‌تواند در گروه های جز و بلوز و راک و هارد راک و پاپ به همراه شما باشد. فضا سازی، نواختن آرپژ، ملودی زدن و تک نوازی از وظایف اصلی نوازنده‌ی ‌گیتار الکتریک می‌‌باشد. گیتار باس یا همان بیس گیتار به عنوان پرکاربردترین گیتار شناخته می‌‌شود و حضور آن در گروه موسیقی به اندازه‌ی ‌درامز مهم و ارزشمند تلقی می‌‌شود. وظیفه‌ی ‌گیتار بیس نگه داشتن ریتم و ایجاد فضای هارمونیک می‌‌باشد. در اصل گیتار بیس متصل کننده سازهای ملودیک به سازهای کوبه ای می‌‌باشد. برای خرید گیتار اینجا کلیک کنید.

آواز

از بسیاری از انسان‌ها ‌بپرسیم، می‌‌گویند مگر موسیقی بدون آواز امکان پذیر است؟

درست است که بسیاری از موسیقی هایی که امروزه گوش می‌‌دهیم بدون خواننده هستند و عموما موسیقی کلاسیک و اصیل نیز بدون آواز و خواننده می‌‌باشد. اما از زمانی که موسیقی از حالت اشرافی (اواخر قرن ۱۸ میلادی) خارج شد و برای عموم مردم قابل استفاده شد، بسیاری از موسیقی‌ها ‌با ترانه و شعر همراه شد. تقریبا از هر ۱۰ هنرجوی موسیقی دو هنرجو به آواز علاقه دارند و این درصد نسبت به تنوع و تعداد سازها، نشان می‌‌دهد که آوازخوان و خواننده‌ی ‌خوب چقدر می‌‌تواند در علاقه و ذوق هنری هنرجو موثر واقع شود. آواز به هرشکلی در انواع و اقسام سبک‌ها ‌وجود دارد. شما می‌‌توانید برای آموزش صدا سازی و خوانندگی و آموزش آنلاین آواز اینجا کلیک کنید.

ساکسیفون / فلوت

یکی از سازهای پرطرفدار که در سبک های مدرن موسیقی بسیار استفاده می‌‌شود سازهای بادی مانند ساکسیفون و فلوت می‌‌باشند. بخاطر جنس صدای مخملی فلوت، بسیاری از مردم با شنیدن صدای این ساز به وجد می‌‌آیند و شنیدن آن در کنار صدای خواننده های خانم بسیار شنونده را جذب می‌‌کند. از فلوت بیشتر در آهنگ های پاپ و پاپ کلاسیک استفاده می‌‌شود و عموما در موسیقی مدرن مانند راک و یا متال جایگاهی ندارد.

ساز ساکسیفون نیز یکی از سازهایی است که ابتدا در سبک های جز و کلاسیک بسیار مورد استقبال نوازنده‌ها ‌قرار می‌‌گرفت اما در آهنگ های شاد امروزی بسیار این ساز استفاده می‌‌شود. نوازنده های ساکسیفون و فلوت عموما از حجم ریه و شش بیشتری برخوردار هستند و بهتر از اشخاص دیگر می‌‌توانند تنفس خود را کنترل کنند. اگر به سازهای بادی علاقه دارید و میخواهید در تمامی‌‌گروه های موسیقی از نوازندگی شما بهره برد، فراگیری یکی از این دو ساز را به شما پیشنهاد می‌‌کنیم. برای آموزش فلوت به زبان ساده، روی لینک مشخص شده کلیک کنید. همچنین برای خرید نی و فلوت نیز می‌‌توانید اینجا کلیک کنید.

سازهای بسیار زیادی وجود دارد و قطعا هرچه جلوتر می‌‌رویم، سبک های جدیدی خلق می‌‌شوند و می‌‌توان با اضافه و یا حذف سازهای مختلف، کاربرد و کارایی هرکدام را با توجه به خطر ملودی و هارمونی تنظیم و تعیین نمود. سازهایی که به شکل عمومی‌‌در گروه های مختلف موسیقی وجود دارد در بالا گفته شد. اما با توجه به سلیقه‌ی ‌خود ساز مورد نظر را انتخاب کنید. تجربه نشان داده عشق و علاقه به سازی که می‌‌نوازید، قطعا در موفق شدن شما موثر خواهد بود. برای دریافت هرگونه مشاوره‌ی ‌خرید و فروش ساز، با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *