راهنمای خرید ساز

اطمینان در خرید پیانو آکوستیک

قطعا بسیاری از نوازنده هایی که شروع به نواختن پیانو میکنند، هدف دارند تا بعد از مدتی یک پیانوی آکوستیک (چه دیواری، چه رویال یا همان گرند پیانو) خریداری کنند. مدل‌ها و برند‌های بسیاری در بازار موجود می‌باشد و شناخت اینکه کدام یک پیانو خوب و مناسبی محسوب می‌شود کار دشواری است. در مقاله ی پیش رو میخواهیم در مورد برندهای مختلف پیانو با یکدیگر صحبت کنیم. ابتدا پیشینه ای کوچک و سپس مدل‌های موجود را به صورت اجمالی با یکدیگر بررسی می‌کنیم. برای دریافت مشاوره ی رایگان خرید پیانو آکوستیک با کارشناسان مجموعه ی سازباز تماس بگیرید.

پیانو آکوستیک یاماها

قطعا برند یاماها شناخته شده ترین برند در بین تمامی نوازنده‌ها و هنرمندان می‌باشد. این کمپانی چند ملیتی، با پیشینه و قدمتی نزدیک به صد سال، از ابتدای شروع کار خود تا به امروز دست به تولید سازهای بسیاری کرده است. این کارخانه ی بزرگ ژاپنی، در مدل‌های بسیار متنوعی پیانوهای دیجیتال و آکوستیک تولید می‌کند. از مدل‌های پایین و ابتدایی دیواری مانند Yamaha JU109 و JX113 که برای مبتدیانی که پیانوی آکوستیک دیواری تا ارتفاع ۱۱۰ سانتی متری می‌خواهند تا نوازنده‌های حرفه ای که پیانوی دیواری YUS5 با ارتفاع ۱۳۵ سانتی متر و یا پیانوهای گرند مانند c1 تا c7 و CFX (بالاترین مدل گرند پیانوی این شرکت با طول ۲۷۵ سانتی متر) در این کارخانه تولید می‌شود. از مزیت‌های بسیار خوب این کمپانی، می‌توان به کیفیت بالای پیانوها و خدمات پس از فروش قوی و مداوم اشاره کرد. خرید پیانو‌ های یاماها، قطعا می‌تواند بهترین گزینه برای نوازنده‌های پیانو باشد.

پیانو آکوستیک Bosendorfer

این کمپانی اتریشی که از دهه ۱۸۸۰ میلادی کار خود را در اتریش شروع کرد، سازهای بسیار با کیفیتی تولید می‌کند. بوزندورفر یکی از کمپانی هاییست که در قرن بیستم بخاطر مشکلات مالی توسط شرکت یاهاما خریداری شد اما با همان اسم و برند و کیفیت سابق خود، تولید و فروش پیانوهای خود را ادامه می‌دهد. تنوع پیانوهای این کمپانی بسیار کم است و نهایتا دو مدل پیانوی دیواری دارد. اما گرند پیانوهای این برند زبانزد بوده و تنوع بسیاری دارد. کارگاه بوزندورفر در شهر وین اتریش قرار دارد و طبق گفته ی خودشان، سالیانه تنها ۱۰ پیانو تولید میکنند. اما لازم است که بدانید پیانوهای بوزندورفر از نظر جنس صدا نسبت به تمامی برندها صدایی گرم تر و بم دارند و نوازندگی با آنها بسیار لذت بخش می‌باشد. اگر می‌توانید یک پیانوی گران قیمت را خریداری کنید به مراتب Bosendorfer از پیانوهای دیگر شرکت‌ها بهتر می‌باشد.

پیانو آکوستیک Steinway & sons

کارخانه ی اشتاین وی از قدیمی ترین کارخانه‌های پیانو سازی در جهان محسوب می‌شود و یک کارخانه ی آمریکاییست. این کمپانی نیز مانند شرکت یاماها دارای دو زیر مجموعه با نام برند‌های ESSEX و Boston  می‌باشد که هر دو برند توسط اشتاین وی طراحی و در کشور چین و کرده ساخته می‌شوند. این برند آمریکایی بزرگترین کارخانه ی تولید ساز را در قاره ی آمریکا دارد و از نظر کیفی مانند شرکت یاماها هم برای نوازنده‌های مبتدی و هم برای نوازنده‌های حرفه ای ساز تولید می‌کند. یکی از نقاط قوت این شرکت، استفاده از چوب‌های درجه یک و بدون گره، با رگه‌های کاملا موازی و استفاده از محافظ Veneer (ورقه‌های تزئینی از جنس چوب) می‌باشد و به همین دلیل یکی از پرطرفدارترین برندهای پیانو در جهان محسوب می‌شود. خرید پیانوهای اشتاین وی به نوازندگان جز و بلوز توصیه می‌شود. پیانوهای Essex برای نوازنده‌های مبتدی و متوسط و حرفه ای، Boston نیز به همین شکل (اما با تفاوت هایی در طراحی و تولید Soundboard) توصیه می‌شود و یک گزینه ی ماندگار می‌تواند محسوب شود. اگر میتوانید یک پیانوی گران قیمت هزینه کنید، سری Jewelry اشتاین وی یکی از زیباتری سری‌های پیانوهای گرند این شرکت می‌باشد.

پیانو-اشتاین-وی

پیانو آکوستیک Pearl River

یک کارخانه ی چینی با پیشینه ای نزدیک به صد سال. کارخانه ی پرل ریور بزرگترین کارخانه در جهان شناخته می‌شود و تقریبا ۷۰% تمامی سازهای جهان در همین کارخانه تولید و اسمبل می‌شوند. این کارخانه به قدری بزرگ است که طول کارگاه ساخت کلاویه ی پیانو نزدیک به ۱۰ کیلومتر می‌باشد و ابعاد این کارخانه اندازه ی نصف شهر تهران است و برای رفت آمد در آن از خطوط اتوبوس و مترو استفاده می‌شود! این کارخانه ی چینی پیانوهای بسیاری را دارد برندهایی مانند weber و Petrof و Hyundai و … ساخت و تولید پیانوهای خود را به همین کارخانه می‌سپارند. پیانوهای pearl river برای نوازندگان مبتدی و متوسط گزینه ی بسیار مناسبی است و با پرداخت هزینه ی بسیار کم (نسبت به یاماها و بوزندورفر و اشتاین وی) می‌توان یک پیانوی مقرون به صرفه از همین برند تهیه کرد.

پیانو آکوستیک Feurich

کمپانی Feurich در سال ۱۸۵۱ توسط خولیو گوستاو فیوریخ (Julius Gustav Feurich) در شهر Leipzig آلمان تاسیس شد و از سال ۲۰۰۳ همکاری خود را با شرکت HAILUN چین اعلام کرد و از آن پس بسیاری از پیانوهای این شرکت در چین ساخته می‎شوند. پیانوهای این شرکت نیز برای نوازنده‌های نئوکلاسیک و مدرن گزینه ی بسیار خوبی است و بخاطر طراحی متفاوت اکشن این کمپانی نسبت به دیگر برندها، صدای مخملی و مدرن دارد. این پیانو نسبتا به دیگر برند‌ها ارزان تر بوده و به همان نسبت کیفیت آن تحت تاثیر قیمتشان می‌باشد.

پیانو آکوستیک Kawai

برند ژاپنی کاوایی نیز یکی از رقبای سرسخت یاماها محسوب می‌شود و از نظر سطح کیفی با شرکت یاماها کاملا برابری می‌کند. پیانوهای شرکت کاوایی بسیار با کیفیت بوده و دارای تنوع در مدل‌های مختلف می‌باشد؛ به شکلی که چه نوازنده ی مبتدی باشید چه یک آرتیست حرفه ای، پیانوهای کاوایی با طنین دلنشین خود می‌تواند تمامی نیازهای نوازندگی شما را برطرف کند. کاوایی یکی از مدعیانی است که گران ترین پیانوی گرند دنیا را نیز تولید کرده است. اگر به دنبال صدایی لطیف و کاملا کلاسیک در پیانو هستید پیانوهای این شرکت توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید : ۱۰ پیانوی گران قیمت دنیا

پیانو آکوستیک Sauter

شرکت Sauter در سال ۱۸۱۹ میلادی توسط Johann Grimm تاسیس شد. او یکی از شاگردانِ سازنده یِ پیانوهایِ بتهوون (Johann Andreas Streicher) بود و ابتدا در ویَنِ اتریش آغاز به کار کرد. ساخت پیانو در Sauter به یک سنت خانوادگی تبدیل شده است و مدعی هستند که برای هر پیانو، تمامی قطعات به شکل جداگانه ساخته می‌شود. پیانوهای دیواری این شرکت به شکلی طراحی شده اند که صدایی شبیه به گرند پیانو داشته باشند. از همین رو کیفیت این پیانوهای این شرکت هم رده ی یاماها محسوب می‌شود. اگر به دنبال طراحی ظاهری مدرن برای پیانو هستید، پیانوهای این شرکت نیز توصیه می‌شود.

پیانو-sauter

برندها و مدل‌های بسیاری نیز در بازار وجود دارد. چه بسا بسیاری از این برندها در طی سالیان تنها دست به تولید ۱۰ پیانو زدند و سپس کار خدو را متوقف کرده اند. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید پیانو و خرید پیانو آکوستیک و شناخت بیشتر و بهتر برندها با کارشناسان مجموعه ی سازباز تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *